Sabina Șișianu

Un blog nou-nouţ despre relaţiile publice online

Ai grijă de reputația ta!

Dacă în articolul anterior am vorbit despre modalitățile în care poți să-ți construiești o imagine în mediul online, în articolul de față voi trata tema păstrării și îmbunătățirii acesteia. Mai exact voi vorbi despre managementul reputației online și la ce se referă acesta.

420395705_640

Managementul reputației online se referă la un control permanent al reputației online. Aceasta presupune o prezență permanentă și pozitivă, implicarea activă și puternică în tot ceea ce implică mediul virtual. Pentru un mai bun control al  propriei reputații este necesar căutarea pe Google a propriului nume sau a pseudonimului, iar publicarea informațiilor cu aspect pozitiv pe rețelele de socializare este, de asemenea, foarte importantă.

Trebuie să ținem cont ca toate datele care fac referire la data nașterii, adresă sau alte date personale importante să rămână secrete. De asemenea, trebuie să fim atenți la fiecare tag care ni se pare comprimițător și dacă este cazul să-l înlăturăm. Pentru aceasta se cere nivelul de securitate ridicat al conturilor social media și înlocuirea informațiilor negative cu cele pozitive.

Pentru a vă convinge de utilitatea celor spuse de mine, țin să vă informez că atunci când urmează să vă angajați, angajatorii și specialiștii în resurse umane vă verifică paginile personale de Facebook, Twitter sau blog, postările pe aceste rețele și caută pe Google orice informație pe care ar considera-o relevantă pentru profilul dumneavoastră. Aceste rezultate evidențiază brandul și reputația personală.

Având în vedere că acum se poartă articolele în care sunt expuse și unele date statistice, o să vă prezint unele statistici cu privire la activitatea managerilor atunci când vine vorba de verificarea online a angajatului. Atfel, 78 % dintre angajatori fac un research pe internet pentru a afla informații despre eventualii anagajați,  68 % dintre aceștia recunosc că analizează profilul candidaților pe rețelele de socializare, iar alte 8 % au concediat unii angajați datorită postărilor din social media.

Ce urmăresc angajatorii?

În general aceștia urmăresc știrile/informațiile cu aspect negativ, comprimițător și cometariile negative cu privire la individ. O prezență pozitivă și calmă este varianta optimă în acest caz.

Cele mai importante probleme de reputație online sunt:

„•  comentarii negative

•    informatii false
•    drepturi de autor
•    stiri negative publice
•    documente legale
•    plangeri pe siteuri
•    atacuri ale competitorilor
•    siteuri dedicate criticilor
•    scandalurilor personale
•    scandaluri corporate”

Atenție însă, nu este important ce publicați, ci cum publicați!

Lasă un comentariu

informatie

Această înregistrare a fost postată la 08/04/2013 de în Jurnalism Online, Marketing Online, PR Online & Social Media, Publicitate şi etichetată , .