Sabina Șișianu

Un blog nou-nouţ despre relaţiile publice online

Happy Self Branding!

Este foarte important să ținem cont de felul cum arătăm, cine suntem, ce imagine transmitem lumii și de felul în care acțiunile noastre, pe care le interprindem zi de zi, sunt percepute de către cei din jur. Dacă ții cont, măcar un pic, de cele enumerate mai sus, primești automat șansa la o imagine/părere favorabilă din partea celorlalți, cât și încrederea lor.

Imaginea proprie alias brandingul personal este imaginea care te definește, care se construiește din ceea ce faci, ceea ce spui și cum o spui. Brandingul este cartea de vizită și cv-ul nescris a oamenilor motivați, care te recomandă în orice situație. Însă fiți atenți, un brand nu se construiește peste noapte! Aceasta presupune un îndelungat proces prin care fiecare încearcă să iasă în evidență.  Odată creat, acesta te va face mai cunoscut, iar mesajul transmis de către tine va avea un impact și mai mare.

corporate-branding

Cu te ajută brandingul personal?

În primul rând, așa te vei face cunoscut,vei câștiga mai muli clienți, poate mai multe contracte semnate și o garanție a calității și utilițății serviciilor tale.

Cum să-ți construiești un brand?

Atunci când începi clădirea propriului brand, îți recomand,  să faci un brainstorming care te va ajuta să afli punctele tale forte. Nu poți crea un brand furând sau imitând imaginea altcuiva. Gândește-te că fiecare om este unic în felul lui și fiecare are ceva care îl diferențiază de ceilalți. Dacă îți este greu să îți identifici punctele forte sau acelea care te scot în evidență apelează la un prieten. Dacă primul eșuează/nu reușește, apelează și la al doilea, sau mai mulți 😀

Cel de al doilea lucru de care ar trebui să ții cont este asocierea stilului personal cu ceea ce faci/ești zi de zi. Prin urmare, fii atent cu cine îți asociezi imaginea, cum te îmbraci, ce postezi pe propria pagină de Facebook, Twitter, blog sau website-ul personal. De asemenea, fii foarte atent atunci când trimiți un e-mail, scrii o scrisoare sau chiar când îți redactezi CV-ul. Toate acestea trebuie să exprime același lucru pe care tu le exprimi verbal și fizic.

Un alt sfat este crearea unei cărți de vizite. Folosește-o cu îndrăzneală atunci când participi la un eveniment important, sau ori de câte ori ai ocazia.

Un alt mod prin care poți să-ți constuiești brandul personal este crearea unui blog.  Acesta este modul cel mai ieftin, gratuit chiar, de a te face cunoscut și de a te promova.

Este benefic să îți asociezi imaginea cu persoane deja renumite. Urmărește-le munca, comentează-le pe blog și apreciază activitatea lor. Neapărat, însă, fii cât mai sinceri!

Muncește calitativ! Nu neapărat să muncești mai mult, ci cu pasiune și eficiență.

Reține! Oricine poate deține un brand, nu numai actorii, oamenii din politică, sau cei cu afaceri de câteva zerouri.

Lasă un comentariu

informatie

Această înregistrare a fost postată la 06/04/2013 de în Jurnalism Online, Marketing Online, PR Online & Social Media, Publicitate şi etichetată , .